Gazprom dă un brânci industriei româneşti, prin intermediul FECNE

Scriu acest editorial pentru românii interesaţi de problemele reale ale ţării. Nu este despre escrocii încarceraţi care, cică, fac rating. „Noroc” cu furtuna de la ora 17.00, că altfel am fi avut „pe sticlă” încă o după-amiază becaliană.

Gazprom dă un brânci industriei româneşti, prin intermediul FECNE

Gazprom, un mamut apetisant

Dar oare vijelia din Bucureşti o fi făcând rating în restul ţării? Mă îndoiesc! De aceea prefer să vorbesc despre concetăţenii noştri care robotesc să duduie economia uitată de politicieni şi să fac rating printre muncitori şi industriaşi.

Marele urs Gazprom a comandat Fabricii de Echipamente şi Componente Nuclearo-Energetice (FECNE) din Bucureşti trei separatoare pentru uzina de la Anapa – Rusia. Italienii de la Walter Tosto – unul dintre liderii mondiali în echipamente pentru sectorul energetic, petrol şi gaze -, proprietari ai fabricii româneşti, ne anunţă că valoarea contractului este de 1,8 milioane de euro.

O sumă mică, o să ziceţi, mai ales că „macaronarii” au investit în retehnologizarea uzinei circa 23 de milioane de euro. Ok, dar comanda este prima dintr-un viitor contract cu Gazprom. Iar relaţia FECNE cu „Marele urs”trebuie privită cu alţi ochi, pentru că ruşii construiesc la Anapa cea mai mare staţie din lume de comprimare a gazului, în care vor investi 100 de milioane de euro.

Compania FECNEa fost relansată anul trecut de către Grupul italian Walter Tostoşi a înregistrat o cifră de afaceri de 90 de milioane de euro. Aşadar, şi în România se poate ca, după o investiţie substanţială, de 23 de milioane de euro, să se obţină venituri de patru ori mai mari. Iar succesul FECNE – deţinută şi manageriată de „macaronarii” de la Walter Tosto – vine pe fondul unei inerţii politice. După ştirea că o să producem mai multe autoturisme decât Italia, informaţia că FECNE a demarat un contract cu mamutul Gazprom confirmă faptul că mai avem meseriaşi la vatră şi şanse să revigorăm industria grea.

Dar cum poate Executivul USL să ajute FECNE şi, implicit, industria românească? Foarte simplu: Guvernul Ponta trebuie doar să reabiliteze şi să extindă şoseaua Bucureşti-Olteniţa, care leagă cu Marea Neagră, via Dunăre, o bună parte din industria noastră masată în Capitală.

După cum vedeţi, nu de bani publici este nevoie ca să repornim industria gripată, ci de infrastructură şi de manageri inteligenţi, preocupaţi de profit, nu de şpagă!

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: