IMPORTANT. Regiunile ANAF – oraşele unde îşi vor avea sediul cele 8 DGRFP

În 15 iulie 2013, adică în urmă cu 9 zile, v-am prezentat în EXCLUSIVITATE organigramele viitoarelor AFJ şi DGRFP din cadrul ANAF. Vă anunţam atunci că se vor înfiinţa 8 regiuni ANAF. După certuri foarte puternice în USL pe tema regionalizării ţării după necesităţile ANAF, certuri care s-au încheiat în urmă cu câteva ore, premierul Victor Ponta a prezentat cele 8 regiuni ANAF, confirmând informaţiile noastre.

Vă ofer în continuare Comunicatul de presă emis de Ministerul Finanţelor, prin care se confirmă organigramele pe care le-am prezentat în EXCLUSIVITATE şi se anunţă în ce oraşe îşi vor avea sediile cele 8 DGRFP: Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov şi Bucuresti.

De asemenea, se nominalizează sediile structurilor regionale ale celebrei de pe acum structură Marea Antifraudă: Suceava, Constanta, Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, Bucuresti.

Regiunile ANAF - oraşele unde îşi vor avea sediul cele 8 DGRFP

Guvernul Victor Ponta a împărţit ţara după necesităţile ANAF

Îi invit pe angajaţii ANAF, dar şi pe cei ai Ministerului de Finanţe, precum şi pe toţi cei interesaţi de comiterea de Evaziune Fiscală să citească şi articolul în care prezint organigramele ANAF! Clik AICI

COMUNICAT DE PRESĂ

Astazi, 24.07.2013, in cadrul sedintei de Guvern a fost adoptata HG privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in temeiul art.108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art.13 alin. (1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

In cadrul procesului de reorganizare a ANAF au fost vizate douã componente majore: redefinirea structurii organizatorice, pe de o parte, si realocarea corespunzãtoare a resurselor umane, pe de altã parte.

In ce priveste redefinirea structurii organizatorice a ANAF s-a urmarit, in principal:

–        Fuziunea prin absorbtie si preluarea Autoritatii Nationale a Vamilor

–        Preluarea activitatii Garzii Financiare si desfiintarea acesteia

–        Infiintarea unei structuri de antifrauda fiscala in cadrul ANAF, cu atributii sporite

–        Infiintarea directiilor regionale ale finantelor publice

Astfel, activitatea la nivel teritorial se reorganizeaza in 8 directii regionale ale finantelor publice, institutii publice cu personalitate juridica, infiintate prin transformare a 8 directii generale ale finantelor publice judetene si a municipiului bucuresti in care va fi stabilit sediul directiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii judetene ale finantelor publice din aria de competenta.

Orasele in care isi vor avea sediul directiile generale regionale ale finantelor publice sunt: Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov şi Bucuresti.

Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului Romaniei. Propunerile au fost in favoarea municipiilor cu pondere economica semnificativa si in care nivelul realizat al veniturilor bugetare si numarul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea in considerare si a criteriului geografic.

De asemenea, sediile structurilor regionale antifrauda au fost stabilite in localitati din zone care prezintã riscuri ridicate de evaziune fiscala sau in zone limitrofe frontierelor dupa cum urmeaza: Suceava, Constanta, Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, Bucuresti.

In ceea ce priveste realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului între diversele structuri de administrare fiscala si vamala, in favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informatiei, juridic, birourile vamale de frontiera externa in UE), precum si introducerea componentei antifraudã. Aceasta din urma va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente si foarte atent selectate pe criterii de profesionalism si integritate, in asa fel incat sa inregistreze rezultate bune in prevenirea si combaterea evaziunii si a fraudei fiscale si vamale, cu consecinte asupra sumplimentarii veniturilor colectate la bugetul de stat.

Din punct de vedere organizatoric este important de mentionat faptul ca structura de administrare fiscala existenta la nivel judetean nu se modifica substantial, intrucat administratia finantelor publice aflata in municipiul resedinta de judet va prelua o mare parte din atributiile vechii directii generale a finantelor publice judetene. Mai mult, deplasarea competentelor catre nivelul regional nu este insotita de delocalizarea in totalitate a personalului.

Totodata, Guvernul a aprobat ca intreg procesul de reorganizare a ANAF sa se desfasoare in limita numarului de posturi ocupate in prezent.

Reamintim ca atributiile directiilor generale regionale vor fi de coordonare a administratiilor fiscale judetene, preluand doar functiile suport necesare desfasurarii activitatii administratiilor fiscale judetene, acestea din urma desfasurandu-si activitatea in aceleasi locatii, relatia cu contribuabilii ramanand neschimbata.

Restructurarea ANAF reprezintã o preconditie pentru implementarea „Proiectului de modernizare a administratiei fiscale”, proiect pentru care s-a semnat un acord de imprumut cu Banca Mondiala in valoare de 70 de milioane de euro in data de 8 mai 2013.

Biroul de presă

Ministerul Finanţelor Publice

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: