Sorin Sava, patronul SRI. Făţărnicia funcţionarului faţă de românii care îi achită salariul

Pe 18 septembrie 2013 am trimis către SRI o adresă oficială, cu antetul PUTEREA, domnului director George Maior, în care solicitam să ni se răspundă la o singură întrebare. Au fost necesare 28 de zile până ca domnul Sorin Sava, purtător de cuvânt al SRI, să ne ofere un răspuns ce s-a dorit diplomatic, dar care nu răspundea la întrebarea: “În cazul incidentului consemnat de Poliţia Italiană în data de 13 august 2013, pe raza oraşului Monza, Lombardia, în care au fost implicaţi cetăţeni români cu statut special, aveaţi obligaţia legală de a informa următoarele instituţii ale statului: Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul de Interne”.

Sorin Sava, patronul SRI. Făţărnicia funcţionarului faţă de românii care îi achită salariul

Domnişorul Sorin Sava, purtător de cuvânt SRI

În depeşa electronică remisă redacţiei pe 14 octombrie, domnul Sava ne-a reamintit că serviciul secret pe care îl reprezintă are competenţe doar pe teritoriul României şi ne-a invitat să studiem legislaţia pe www.sri.ro.

Aşadar, domnul Sorin Sava a avut nevoie de 28 de zile ca să ne trateze cu un astfel de comunicat. Evident, în acest interval, domnul Sorin Sava a trecut şi pe la casieria SRI de unde a ridicat un salariu foarte bun, chenzină plătită de contribuabilii care formează opinia publică la care făcea referire în răspuns şi căreia nu i-a oferit, de fapt, un… răspuns!

Imediat ce am primit e-mailul domnului Sava, i-am dat un replay în care i-am mulţumit pentru “celeritatea” cu care ne-a răspuns. Fără nici o strângere de inimă mi-am permis să adresez SRI o nouă întrebare care face obiectul unei anchete jurnalistice.

A doua zi, adică marţi, 15 octombrie, pe la prânz, m-a sunat junele domn Sorin Sava să mă certe, părinteşte – deşi este mai tânăr ca mine -, că nu-i frumos să mă fac că nu înţeleg rolul SRI, că nu pricepe de ce tot îl deranjez cu întrebări pe astfel de teme, că a avut nevoie de 28 de zile ca să transmită un răspuns pentru că SRI este asaltat cu întrebări, că dacă doream un răspuns trebuia să-i ofer mai multe informaţii despre incident etc.! Mişcat de vorbele domnului Sava, referindu-mă la cele 28 de zile, i-am compătimit soarta şi i-am spus: Of, sărmane domnule Sava, sunteţi atât de ocupat încât nu aţi avut timp de întrebarea mea, ba, mai mult, vreţi să vă ofer mai multe informaţii ca să-mi daţi un răspuns serios… Apoi, l-am întrebat: Dar nu era mai simplu, în termen de 3 sau 5 zile, să-mi spuneţi că nu deţineţi astfel de informaţii?

Vizibil enervat, domnişorul Sorin Sava a început să mă acuze de câte-n lună şi-n stele, uitând că este purtător de cuvânt la SRI şi nu se află pe tarlaua familiei. În finalul monologului, talentatul domn Sava a trântit în furcă telefonul instituţiei la care lucrează, adică SRI. (Sper că nu a stricat nevinovatul obiect, că tot din banii noştri va trebui să fie înlocuit!)

Ca să fim bine înţeleşi: domnişorul Sorin Sava nu s-a enervat din neant sau de cele ce i-am spus eu la telefon. Nici nu prea aveam cum, deoarece purtătorul de cuvânt al SRI a vorbit neîncetat, neîntrebat şi uşor beligerant. L-au scos din sărite cuvintele pe care i le-am scris în mesaj, negru pe alb:

“Domnule Sorin Sava,

Vă mulţumesc pentru explicaţiile din scrisoare, care nu au nici o legătură cu întrebarea mea dar, mai ales, pentru celeritatea cu care aţi oferit acest răspuns fără valoare. Cu o viteză de 28 de zile aţi reuşit să demonstraţi degringolada din SRI care sufocă activitatea serviciului de la care ridicaţi lunar o sumă frumoasă de bani, bani achitaţi de contribuabilii care formează opinia publică românească”.

Nu solicit scuze, nici măcar la telefon, din partea tânărului angajat al statului care a uitat că este puntea de legătură, via media, dintre SRI şi cetăţenii care îi plătesc salariul. Solicit doar, ca purtătorii de cuvânt ai instituţiilor de stat să nu se mai ascundă după articole de lege. Domnii purtători de cuvânt gen Sorin Sava pot să ne arate respect şi să ne răspundă la întrebări cât se poate de colegial şi elegant, fără să ne trimită la bibliografia legislativă. Pe care, în treacăt fie spus, o studiem înainte de a pune întrebări oficiale. Altfel, la ce bun un departament de presă al amintitului serviciu!?! Doar, aşa, ca domnul George Maior, directorul SRI, să aibă şi el la cine da ordine?

Apropo de întrebări serioase către domnul Sorin Sava, în atenţia domnului director George Maior! Când va face public SRI raportul care a stat la baza înfiinţării în CSAT a Grupului de luptă împotriva evaziunii fiscale? Dacă nu tot raportul, măcar un rezumat asezonat cu cifre şi grafice. Îi reamintesc domnului Sava, care ţine atât de mult la legislaţie, că doar cel care a secretizat documentul are dreptul să-l desecretizeze, iar aici vorbim de averea poporului la care se tot face trimitere demagogică de către toţi „oamenii de bine”. Adică, merităm un pic de adevăr, chiar dacă raportul SRI va scoate din minţi mai mulţi înalţi funcţionari de stat.

P.S. Despre incidentul din 13 august 2013 petrecut în Italia vom reveni cu amănunte extrem de interesante chiar şi pentru directorul SRI, domnul George Maior  – că tot vorbim despre siguranţa naţională, despre terorism şi alte infracţiuni conexe. Veţi vedea ce instituţii ale statului se fac că nu ştiu despre ce este vorba, deşi faptele petrecute demonstrează, dacă mai era nevoie, corupţia instalată la vârful puterii. O corupţie care nu are graniţe, care huzureşte în orice stat, aşa cum bine a punctat într-un discurs ţinut zilele trecute la Abuja, Nigeria, Jaganathan Saravanasamy, şeful diviziei anticorupţie INTERPOL.

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

