Bidilici, Mijache, Borugă, Drăghia, Rolea, Feraru, Şocîte şi Popescu Daniela, urmăriţi penal în cazul DUICU

COMUNICAT DNA! Pe lângă inculpaţii DUICU IOAN-ADRIAN, președintele Consiliului județean Mehedinți, PONEA CONSTANTIN ȘTEFAN, inspector șef al Inspectoratului de Poliție al Județului Mehedinți şi POPESCU CONSTANTIN, om de afaceri și președintele organizației municipale Orșova a unui partid politic, procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Secţia de combaterea infracţiunilor de corupţie efectuează urmărirea penală şi faţă de următoarele persoane, având calitate de suspect:

DOINA-BORUGA

Doina Borugă a dorit să ajungă şefa Casei de Asigurări de Sănătate… a ajuns urmărită penal alături de Duicu. Este o performanţă notabilă

1. BIDILICI ADRIAN, persoană care acţionează în numele a două societăţi comerciale, deţinătoare a două posturi de televiziune, sub aspectul comiterii infracţiunilor de:
– instigare la dare de mită,
– complicitate la folosirea influenţei şi autorităţii, de către o persoană care deţine o funcţie de conducere într-un partid politic, în scopul obținerii pentru sine de foloase necuvenite.;
2. MIJACHE ANDREEA LOREDANA, persoană care acţionează în numele a două societăţi comerciale, deţinătoare a două posturi de televiziune, sub aspectul comiterii infracțiunii de:
-complicitate la folosirea influenţei şi autorităţii, de către o persoană care deţine o funcţie de conducere într-un partid politic, în scopul obținerii pentru sine de foloase necuvenite;
3. BORUGĂ DOINA, manager al Spitalului Județean de Urgenţă Drobeta Turnu Severin, sub aspectul comiterii infracțiunii de:
– permiterea accesului unor persoane neautorizate la informaţii nedestinate publicităţii, în scopul obţinerii de foloase necuvenite,
4. POPESCU DANIELA-DELIA, director al direcţiei economice din cadrul Consiliului judeţean Mehedinţi, sub aspectul comiterii infracțiunii de:
– permiterea accesului unor persoane neautorizate la informaţii nedestinate publicităţii, în scopul obţinerii de foloase necuvenite,
5. DRĂGHIA VALENTINA, administrator al unei societăți comerciale, sub aspectul comiterii infracțiunii de:
– complicitate la folosirea influenţei şi autorităţii, de către o persoană care deţine o funcţie de conducere într-un partid politic, în scopul obținerii pentru altul de foloase necuvenite,
6. ROLEA ELISABETA ZENOVIA, director al Casei de Asigurări de Sănătate Mehedinţi, sub aspectul comiterii infracțiunii de:
– luare de mită,
7. FERARU GRIGORIŢA, funcţionar public la Casa de Asigurări de Sănătate Mehedinţi, sub aspectul comiterii infracțiunii de:
– luare de mită,
8. ŞOCÎTE SILVIA, sub aspectul comiterii infracțiunii de:
– permiterea accesului unor persoane neautorizate la informaţii nedestinate publicităţii, în scopul obţinerii de foloase necuvenite,
9. MEDNYASKY ŞTEFAN LADISLAU, secretarul Consiliului judeţean Mehedinţi sub aspectul comiterii infracțiunii de:
– permiterea accesului unor persoane neautorizate la informaţii nedestinate publicităţii, în scopul obţinerii de foloase necuvenite

Din ordonanța de efectuare a urmăririi penale întocmite de procurori a reieșit că există date și probe din care rezultă indicii rezonabile potrivit cărora:

I. În perioada mai–septembrie 2013, inculpatul Duicu Ioan-Adrian (preşedintele Consiliului judeţean Mehedinţi) şi suspectele Popescu Daniela Delia (director al direcţiei economice din cadrul Consiliului judeţean Mehedinţi) şi Borugă Doina (manager al Spitalului Județean de Urgenţă Drobeta Turnu Severin) au permis unor persoane neautorizate (reprezentanţii unui furnizor de echipamente medicale şi ai unei societăţi de leasing) accesul la informaţii care – la acel moment – nu erau destinate publicităţii. Informaţiile reprezentau intenţia reprezentanţilor Consiliului judeţean Mehedinţi şi ai Spitalului Județean de Urgenţă Drobeta Turnu Severin de a demara o procedură de achiziţie publică, precum şi datele tehnice şi financiare preconizate pentru această achiziţie publică, cu scopul de a obţine pentru cei doi agenţi economici un folos necuvenit.
Folosul urmărit a constat în împiedicarea altor competitori să participe la licitaţia publică ce avea să fie organizată pentru achiziţia publică şi, implicit, în încheierea de către cei doi agenţi economici „beneficiari ai informaţiilor” a contractelor de achiziţie publică în condiţii financiare avantajoase pentru aceştia şi, corelativ, dezavantajoase tehnic şi financiar pentru autoritatea publică contractantă (Spitalului Județean de Urgenţă Drobeta Turnu Severin, instituţia publică beneficiară a bunurilor ce aveau să fie dobândite prin achiziţie publică) şi pentru Consiliul judeţean Mehedinţi (autoritatea publică locală care urma să asigure finanţarea acestei achiziţii publice).
Folosind aceste informaţii, reprezentanţii celor doi agenţi economici au întocmit o „ofertă” care le era convenabilă, pe care au transmis-o reprezentanţilor Consiliului judeţean Mehedinţi şi ai Spitalului Județean de Urgenţă Drobeta Turnu Severin.
Pe baza acestei „oferte” transmise de cei doi operatori economici şi răspunzând „cerinţelor” acestora, reprezentanţii Spitalului Județean de Urgenţă Drobeta Turnu Severin (autoritatea publică contractantă) au întocmit documentaţia de atribuire, care a fost transmisă Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi apoi publicată în SEAP (sistemul electronic de achiziţii publice) la data de 13 septembrie 2013.
Întrucât au realizat faptul că documentația de atribuire publicată fusese „greșită” (în sensul că nu permitea și achiziționarea de servicii financiare, anume încheierea contractului de leasing), documentația de atribuire modificată și publicată din nou în SEAP.
Date fiind condițiile tehnice și financiare stipulate în documentația de atribuire, singura ofertă a fost cea făcută de acești doi agenți economici, ofertă care a și fost declarată câștigătoare.

II. În luna ianuarie 2014, inculpatul Duicu Ioan-Adrian i-a determinat pe suspecţii Şocîte Silvia şi Mednyasky Ştefan Ladislau (secretarul Consiliului judeţean Mehedinţi) să îi pună la dispoziţie unei anumite persoane subiectele pentru un concurs pentru ocuparea unei funcţii de şef serviciu în cadrul Direcţiei Economice a Consiliului Judeţean Mehedinţi.
Având subiectele de concurs, persoana în favoarea căreia a acționat Duicu Ioan-Adrian a câștigat concursul, în condițiile în care se înscriseseră și alte persoane.

III. În cursul lunii decembrie 2013, înaintea sărbătorilor de iarnă, inculpatul Duicu Ioan-Adrian şi-a folosit autoritatea şi influenţa conferite de funcţia de preşedinte al Consiliului judeţean Mehedinţi şi de cea de preşedinte al Organizaţiei judeţene Mehedinţi a unui partid politic, în scopul de a obţine foloase necuvenite pentru două societăţi comerciale, deţinătoare a două posturi de televiziune, societăţi pe care acesta le controlează în fapt. Folosul necuvenit obţinut de cele două societăţi comerciale a constat în sumele de bani (aproximativ 60.000 lei) obţinute ca urmare a faptului că Duicu Ioan-Adrian, prin intermediul suspecților Bidilici Adrian și Mijache Loredana-Andreea, a impus tuturor primarilor şi tuturor funcţionarilor publici cu funcţii de conducere de pe raza judeţului Mehedinţi să plătească contravaloarea unor „urări” care aveau să fie difuzate (sub forma unor anunţuri scrise pe „burtiera” ecranului) la cele două posturi de televiziune. Fiecare persoană căreia i s-a impus plata unor astfel de urări a trebuit să plătească suma de 600 lei.

IV. Inculpatul Duicu Ioan-Adrian le-a determinat pe suspectele Rolea Elisabeta-Zenovia şi Feraru Grigoriţa, director, respectiv funcţionar public al Casei de Asigurări de Sănătate Mehedinţi, să-şi îndeplinească atribuţiile de serviciu în aşa fel încât să favorizeze o anumită societate comercială, controlată în fapt de către Duicu Ioan-Adrian. Favorizarea a constat în decontarea unor sume de bani pentru servicii paraclinice. În schimb, Duicu Ioan-Adrian le-a oferit şi asigurat celor două reprezentante ale CAS Mehedinți foloase pentru persoane din familia lor, respectiv detaşarea uneia în cadrul Biroului Vamal Porţile de Fier I și numirea alteia într-o funcţie de conducere în cadrul aparatului tehnic al Primăriei Drobeta Turnu Severin.

Celor nouă persoane li s-a adus la cunoştinţă calitatea procesuală de suspect, în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală.

Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situaţie, să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: